Godt nyt til McLarens fans

Alle hold er i fuld gang med at producere bilerne til næste års verdensmesterskab. McLaren kommer med MP 4-26, og den har Lewis Hamilton betatestet i simulatoren i hovedkvarteret i Woking. Det tegner godt, siger briten.

To verdensmestre takker af efter en spændende sæson, hvor de ikke kom i top 3 . Copyright McLaren Media

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 1/12 2010 klokken 09:12

Lewis Hamilton har forventninger til en spændende sæson i 2011.

De første indtryk, efter en simulatortest af den foreløbige MP 4-26, har været gode. Jenson Button tror også på et godt år i 2011.

Lewis Hamilton brugte Twitter til at skræmme konkurrenterne.

”Masser af finurlige ideer og forbedringer.”

”Første gang jeg kørte den nye bil, og jeg var glad. KERS og bagvingen er tricky, men jeg følte mig hjemme med det samme.”

Lewis Hamilton tror på en god 2011-sæson
Copyright Bridgestone Motorsportmedia


Det med bagvingen handler ikke om F-Duct, der er bandlyst fra 2011, men om den fleksible bagvinge, hvor køreren kan ændre på bagvingens hældning, så han nemmere kan overhale. Et område som lige nu er en gråzone, og som Ferrari præsidenten Luca di Montezemolo vil have ordentligt belyst, så man undgår 2009 om igen.

Jenson Button tror også på en god 2011-sæson. Det skyldes den stærke Mercedes-motor og så McLarens KERS, der efter børnesygdommene i 2009, blev betragtet som den bedste KERS i Formel 1.

”Jeg har aldrig kørt med KERS før, men holdet brugte KERS sidste år, og brugte det godt. Jeg ved det fordi de kom forbi mig i starten hele tiden.”

Jenson Button
Copyright McLaren Media


”De har så meget erfaring på dette område, at jeg tror vi vil have en fordel, lige så vil Mercedes og Force India, der også bruger Mercedes-motoren. Vi vil have en fordel i forhold til Red Bull og Ferrari, tror jeg.”

Lewis Hamilton er enig.

”Vores KERS er den bedste. Den burde levere.”

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ferrari afviser udskiftninger i topledelsen De tekniske ændringer i 2011 »