Webber, der har et 11-points forspring i forhold til Ferrari's Fernando Alonso, forbliver rolig med fire løb tilbage. Naturligvis vil han gerne være den første australier som tager titlen siden Alan Jones vandt mesterskabet for Williams i 1980, men mener dog at det er for tidligt at spå om.
"Det er knivskarpt i titel-kampen, men jeg er meget afslappet, og det er bare endnu et løb for mig,"
Siger Webber, og fortsætter;
"Jeg vil gøre mit bedste, og ikke forære noget væk.”
Webber ligger i spidsen for en kvintet af chauffører. Alonso, hans Red Bull holdkammerat Sebastian Vettel, og McLaren duoen med Lewis Hamilton og Jenson Button, blot adskilt af 25 point fra 1. til 5, pladsen.
Den 34-årige har næsen forrest, men han siger at det er for tidligt at udtale sig om udfaldet.
Mark Webber indførte frøhoppet Copyright Getty Images/Red Bull Racing
"Jeg er ikke favorit til at vinde mesterskabet. Jeg synes, at vi alle er temmelig lige i øjeblikket, men det kan ændre sig meget hurtigt, på en god måde eller en dårlig måde for mig,"
Fortsatte han.
"Jeg har brug for at køre de resterende løb aggressivt, og gå efter sejre - det er hvad jeg skal gøre.”
"Jeg har lidt mere albuerum end de andre, men jeg må ikke misbruge denne fordel, fordi det kan ændre sig meget hurtigt,"
"Fordelen er en dejlig ting at have. Men det ville være mere vigtigt, hvis det var det sidste løb, vi skulle til nu."
Tilføjede han.
Webber kommer ind til denne weekends japanske Grand Prix, med en podie-placering i Singapore for to uger siden i bagagen, et resultat der virkede usandsynligt, da han stødte sammen med Hamilton midtvejs i løbet.
Englænderen var nødt til at trække sig tilbage med sin McLaren, på grund af materielle skader, mens Webber var i stand til at fortsætte til trods for, at hans højre fordæk næsten var faldet af fælgen
Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Australieren indrømmede, at lykken smilede til han i Singapore, men ville ikke tøve med at deltage i en hjul-til-hjul kamp, med briten igen, hvis situationen opstår.
"Jeg tror, at vi begge ville gøre det samme igen og gå til det punkt, hvor vi finder grænsen."
"Når konkurrencemindede kørere kæmper om indgangen til svingene, vil der uundgåeligt komme direkte kontakt fra tid til anden.”
"Vi vidste begge, at der ikke var meget plads til at komme igennem svinget, og i sidste ende, var det kun en af os som klarede det. Men Lewis er en konkurrent som skal tages alvorligt, og jeg forventede intet andet af ham, end at han ville prøve sin chance."
Sluttede Webber.