Verdens dyreste tommelfingre?

Der var mange, der grinte da latinosangerinden Jennifer Lopez for en del år tilbage forsikrede sin berømte store popo for et gigantisk beløb. I går fik Formel 1 sin egen JLO, da Fernando Alonso fik forsikret sine to tommelfingre til 10 millioner euro.

Fernando Alonso giver thumbs up med sine dyrt forsikredetommelfingre. . Copyright Ferrari Media

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 27/4 2010 klokken 09:04

Det er naturligvis et reklamestunt, men forsikringen er nu ægte nok. I går blev Fernando Alonso forsikret fyrsteligt, da Ferrari-sponsor Banco Santander gav den spanske kører en velbetalt livsforsikring.

Det skete ved en event på Ciudad Financiera, der er Banco Santanders hovedkvarter, som ligger i Boadilla del Monte, tæt på Madrid.

Spanieren udtalte ved en pressekonference, hvor han blev flankeret af Banca Commercial España Enrique Garcia Candela og Seguros y Banca Directa Global General Director Jorge Moran:

”At være så tæt på faren i min profession har fået mig til at forstå, at beskyttelse er et fundamentalt aspekt. Jeg vidste, at Santander er den bedste bank i verden, men nu har jeg opdaget, at de også er førende indenfor forsikringer. Så jeg kunne kun vælge en af de bedste partnere på dette område.”

Fernando Alonso giver thumbs up med sine dyrt forsikredetommelfingre.
Copyright Ferrari Media


Om halvanden uge køres Formel 1 i Barcelona, og her er Alonso på hjemmebane. Det plejer at kunne ses på tilskuerrækkerne, men i år kan farveforholdet ændre sig fra det normale meget blå til det mere blårøde.

”Jeg skal køre der for første gang i Ferrari, så tribunerne vil blive dækket i rødt, det er jeg ret sikker på, men mine fans fra Asturias giver nok noget kontrast fordi de normalt er klædt i blåt.”

Efter pressemødet deltog Alonso i filmningen af en ny reklame, der skal vises allerede om halvanden uge under det spanske grand prix.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 1.5 liter – 4 cylindre Jan Magnussen i NASCAR-test »