2009 blev for alvor et gennembruds år for Red Bull. Holdet kæmpede til det sidste med om både det individuelle mesterskab, og konstruktørmesterskabet.
Når de ikke nåede det, var det ikke slutningen af sæsonen, men derimod starten af 2009 der var problemet. Red Bull havde succesfuldt bygget den hurtigste bil af alle dem der ikke havde den såkaldte dobbeltdiffuser, men havde stadig svært ved at følge med Brawn GP-racerne.
Red Bull RB6 copyright Red Bull racing
I år er det noget andet. Hele bilen er ganske vidst en videreudvikling af sidse års racer, men fundamentalt er den nu bygget op omkring dobbeltdiffuseren, hvilket gør at bilen burde være hurtig fra starten.
Red Bull RB6 præsenteres copuright Red Bull racing
Bilen, som igen er designet af Adrian Newey, har ligesom bl.a. McLarens Mp4-25, fået en hajfinne på motorcoveret, som går helt hen og forbinder med hækvingen. Interessant at se de etablerede teams få denne vinge i stigende omfang, hvorimod de nye teams vi har set, ikke har den.