Da Toyota nedlagde deres Formel 1-team blev der en masse medarbejdere til overs. En af disse personer ansatte Ferrari i december. Han kom fra Toyotas aerodynamske afdeling og han skulle være grunden til rygterne om et B-chassis.
Virkeligheden er dog ikke helt sådan for godt nok videreudvikler Ferrari på F10, men ikke i så stor grad, at man kan kalde det et B-chassis.
Felipe Massa i F10 med specielt måleudstyr monteret Copyright
Ferrari Media
Ifølge den kendte kommentator James Allen, der har forsøgt at undersøge postulatet, så drejer det sig i stedet om en helt ny diffuser.
”Mine kilder siger, at det som virkelig er sket er, at de (Ferrari) har rekrutteret en ny aerodynamik-medarbejder fra Toyota, og han har taget et forslag til en radikal ny diffuser med et hul på størrelse med et A3-ark med sig.”
”Den skulle skabe en masse i ekstra downforce, så Ferrari er nok i gang med at bygge en opdatering omkring den, muligvis til det første løb hvis de kan få den bygget i tide.”
2010 tegner til at blive et år med masser af forskellige aerodynamiske løsninger.