Japanske Bridgestone har haft kontrakten på Formel 1-dæk i 13 år, og siden Michelin trak sig i 2006, har dækfabrikken været eneleverandør.
Finanskrisen er desværre heller ikke gået uden om den kendte dækfabrikant, hvilket er en medvirkende årsag til, at Bridgestone ikke ønsker at lege med længere.
Til gengæld er der andre der gerne vil.
Korea står til at skulle afholde et Grand Prix, og markedsføringsværdien i at levere til motorsportens kongeklasse vil være enorm, og derfor står de koreanske leverandører i kø for at få kontrakten.
Bridgestone
Korea har i dag 3 dækfabrikanter, nemlig: Kumho, Hankook og Nexen, hvoraf især de 2 førstnævnte har vist meget interesse.
Omvendt ser det ikke ud til at FIA har lyst til at miste Bridgestone som fast leverandør, og er i øjeblikket i gang med at finde på måder, hvorpå man kan begrænse udgiften på dæksiden, således man kan beholde den Japanske dækgigant indenfor sporten.
Et møde der afholdes 22. januar skulle behandle dette emne.