Kimi Raikkonens planer for 2010 ligger nu fast.
Det bliver ikke Mercedes Grand Prix, men Citroën der skal gøre brug af den hurtige finnes evner bag et rat. Det har den franske fabrik meddelt. Kontrakten gælder kun for 2010.
Den finske kørers rallykontrakt gælder kun for 2010, hvilket åbner op for det skifte tilbage til Formel 1, som har været omtalt flere gange de seneste par måneder. At Citroën har Red Bull som hovedsponsor sætter spekulationerne i gang om et skifte til Adrian Newey og den kommende RB7.
Heikki Kovalainen fik lov at teste Sebastien Loebs VM vindende Citroen C4. En lignende model skal Kimi Raikkonen nu deltage i WRC med.
Raikkonen citeres på Autosport:
”Jeg har altid ønsket at deltage i rally, specielt i World Rally Championship, på et eller andet tidspunkt i min karriere.”
”Takket være Red Bull har jeg nu muligheden for at køre seriens bedste bil i Citroën C4. Det bliver en ny og spændende udfordring.”
”I øjeblikket er kontrakten et-årig, og vi får se hvordan fremtiden ser ud. Jeg ser frem til at teste bilen og til at køre i mit første rally.”
Kimi Räikkönen i den meget sandede pitlane i Bahrain under en test i 2009. I rally skal Kimi tilsvarende køre på forskellige underlag.
Kimi, hvis rallydebut i Finland i en S2000 Abarth endte i grøften, bliver en del af Citroëns juniorteam sammen med Sebastien Ogier. Sebastien Loeb og Dani Sordo er stadig de officielle fabrikskørere.