Da Crashgate-skandalen var en realitet, betød det samtidigt et omgående farvel til Renaults 2 største sponsorer, banken ING, og forsikringsselskabet Mutua Madrileña.
Siden har Renault ikke kunnet bruge den flotte eksponering til andet end at reklamere for sig selv ved at sætte kæmpestore stickers på siden af bilens sidepods med deres eget navn skrevet på.
TW Steel var en af hovedsponsorerne for den nu konkursramte A1 Grand Prix-serie, og de har nu underskrevet en treårig kontrakt med Renault, og bliver holdets ‘Official Timing Partner’. TW Steel har skiftet mærkeserien ud med de hurtige drenge fra Formel 1. At det lige bliver Renault skyldes et ønske om et ungdommeligt image.
TW Steel reklame på Algarve i forbindelse med A1GP-løbet i Portugal
TW Steel navnet stod på alle A1GP-biler. Her er det Team Germany
At det så ikke er Red Bull, der har fået kontrakten hænger sammen med, at de i forvejen har et samarbejde med Casio. TW Steel er blandt de førende på markedet for ’store ure’, hvilket de ikke undlader at gøre opmærksom på i deres reklamer.
TW Steel blev etableret så sent som i 2005 og startede med en kollektion på kun fire ure. Siden er det gået stærkt og navnet ses nu på både bandereklamer, på racerbiler og på de piger, der render rundt som blikfang under løbsweekenderne.
TW Steel-pigerne var populære på samme måde som Red Bulls Formula Una-program
Renault-navnet skal ikke længere på bilens sidepods
I weekendens løb vil vi kunne se den nye sponsors navn på både næsen, frontvingerne og på bilens sidepods. TW Steel står forresten for ’The Watch in Steel’.
Kontrakten betyder givetvis også, at Renault nu har besluttet sig for at blive i Formel 1, i hvert fald indtil den underskrevne Concorde-aftale udløber i 2012.
TW Steel og Renault indgår samarbejde. Billedmanipulation af Renault F1