Ferrari har ikke været med som fabriksteam på Le Mans i mange år, men det ser ud til at ændre sig. Et nyt reglement for de hurtige sportsvognsprototyper i LMP1 til næste år kan betyde et comeback til Ferrari i den store klasse.
Det skyldes blandt andet de kommende budgetlofter i Formel 1, der frigiver en masse medarbejdere på fabrikken i Maranello. Fremfor at afskedige disse flytter man en stor del af disse over på et sportsvognsprogram.
Ferraris kørertrio årgang 2010?
Et sportsvognsprogram, som Fernando Alonso ifølge rygter kan være en vigtig del af. Som den ene part af en Ferrari drømmetrio med de nuværende F1-kørere Kimi Räikkönen og Felipe Massa som de to resterende parter.
En Le Mans-satsning giver mening. Med Formel 1 på vej mod en mere standardiseret klasse er Le Mans stedet, hvor den nyeste teknologi bliver afprøvet og udviklet. Så er vi heldige, ser vi Ferrari oppe imod Peugeot, Aston-Martin og Audi i 2010.
Et andet rygte sætter Fernando Alonso i en tredje bil i et piratmesterskab, hvis Ferrari bliver vraget af FIA til gridden i 2010.