Adrian Sutil skriver i sin klumme på det hollandske website Formule 1 Race Report, at Force India står bagefter de andre teams rent udviklingsmæssigt.
KERS er ikke installeret i bilen, og heller ikke den justerbare forvinge er taget i brug.
Man skulle ellers mene, at det burde være relativ nemt at lave en justerbar forvinge, men det er ikke så nemt, skriver Adrian.
”Det er ikke så simpelt, som man skulle tro. Det kræver en elektrisk motor for at skabe den op- og nedadgående bevægelse af vingeelementet, og så er der en del software involveret.”
Adrian Sutil på Sepang
Robert Kubica har tidligere udtalt, at han frygtede at næseskift på grund af de kabler, der skal forbindes ved et næseskifte ville tage alt for lang tid.
KERS skulle dog være på vej til Force Indias VJM-02 chassis.
”Det venter på os på fabrikken, på at blive installeret i bilen, men i øjeblikket føler vi, at vægten er en ulempe.”
Det bliver spændende at se om Force India rykker sig bare et par pladser frem i kvalifikationen til det spanske Grand Prix om fire uger.