Af: Joachim Dichmann (jd@bmf1.dk) d. 27/3 2009 klokken 07:03
Glock mener at det giver mulighed for en bedre vægtfordeling, og siger således til Autosport: ”Det er ikke noget problem. Vi har arbejdet med at tilpasse bilen til de nye regler, fordi vi har haft færre tests. Så vi har fokuseret bilens stabilitet, det rigtige set-up og at bevæge os i den rigtige retning.
Toyota har imidlertid udviklet et KERS system, hvilket også er blevet testet, men ifølge Glock foregår der nu en videreudvikling af dette, hjemme i Køln.
Glock afslutter med at fortælle at såfremt man skal forsvare sin position over for en bagvedkommende kører med KERS, ja så må man i givet fald tilpasse sin kørestil til dette: ”I know from Champ Car in 2005 da jeg førte i Montreal, jeg havde ingen ’push-to-pass’ funktion, men det havde alle drengene bag mig. Hver gang jeg kom ud af hårnålen for enden af langsiden måtte jeg ændre måden jeg tog svinget på, for at få den bedst mulige udgang.”