Renault har således testet den nye R29-racer og dens aerodynamik i det lange lige stræk, som jo findes bedst på en landingsbane.
Noget tyder altså på, at det er topfarten og de højeste par gear det kniber med for R29. Det er den spanske avis ”Dario As”, som skriver om dette tiltag med at afprøve sin kunne i en lufthavn. I dette tilfælde afprøvede Renault sig i ”Kemble Airport”, blot en times kørsel fra teamets base i Enstone.
Frontvingen giver Renault problemer - ikke kun med udseendet..
Renault kørte 5 store trucks til lufthavnen. Vi kan dog ikke skrive, hvem der sad i bilen, da der ikke er sluppet så mange detaljer ud om testen, som har fundet sted. Det forlyder dog, at man mener det er omkring frontvingen hovedårsagen til fartproblemer skal findes.
Den frontvinge som sidder på R29-bilen, vil formentlig være noget forandret, når der skal testes i Barcelona for sidste gang inden sæsonstarten midt i marts måned, og forhåbentlig med succes, da sæsonstarten i Australien sker umiddelbart herefter.