Sutil er yderst optimistisk, og tror de kan foretage et stort skridt fremad, som han mener kan resultere i pointgivende placeringer.
Force India kæmpede længe sidste år for at få en aftale med McLaren, hvilket teamet og Sutil håber og tror bringer dem fremad på gridden, da de oftest var placeret helt bagerst fra start til slut i de fleste løb, hvis de endda ikke udgik med tekniske problemer af den ene eller anden art.
”Vi kan måske kæmpe os frem i top 10, og score os nogle point i enkelte løb”, fortæller Sutil på Force Indias webside. ”Det vil i så fald være et godt skridt fremad. Jeg er optimist.”
På området omkring udviklingen og test af KERS, da er det denne udvikling, som Force India med denne aftale glæder sig meget over. McLaren er langt fremme med udviklingen og brugen af KERS, som fortæller positivt om dette.
Starten på et løb - find Force India! Tip: Kig i nærheden af safetycar..
Det er modsat de toner man hører fra store teams, som Ferrari, Renault & Toyota, som alle i forskellige vendinger har omtalt KERS, som værende for dyrt og besværligt at udvikle ordentlig. Sutil glæder sig dog til at benytte KERS, som jo genbruger en del af det energispild en F1-racer jo normalt udgyder meget af.
”KERS-enheden er et spændende tiltag”, fortæller Sutil. ”Enheden er tung, og at kører med den gør det noget anderledes, men i bund og grund er det en god ide.”
”Vi kan yderligere i år selv som pilot justere på frontvingen, mens vi sidder i bilen, som nok er endnu en udfordring, som de nye slickdæk er det, hvor man vender tilbage til rødderne for F1.”
”Det bliver godt. Der bliver mere arbejde at udføre i bilen, mens vi kører rundt derude, men det gør kun det hele endnu mere interesant”, slutter det tyske talent, Adrian Sutil.