Raceren, der lige er blevet præsenteret sidste mandag, har et par udstødningsrør monteret som ifølge reglementet omkring design, ikke er lovlige, hedder det i magasinet.
Sagen er, at flere teams har ytret sig negativt omkring disse udstødningsrør på F60, som stikker op af selve kroppen på bilen.
Nærlæser man reglementet, er det klart at se, at alle winglets og aerodynamiske hjælpemidler af enhver art bandlyst, og flere teams mener nu, at måden disse rør er monteret på, er i direkte modstrid med reglementet.
Kigger man på de andre biler, der indtil videre er blevet præsenteret, viser det sig da også, at de har hørt efter i timen. Her er udstødningerne nemlig gemt af vejen.
I Toyotas tilfælde er der lavet en fordybning bag udstødningen, som måske kan lede vinden den rigtige vej, men som ikke er i direkte modstrid med reglementet om designet af selve kroppen.
Ferrari F60 set fra oven.
Til sammenligning ser man Toyotas TF109 måde at løse problemet på.
Ferrari har valgt ikke at teste i Portugal som de andre teams, angiveligt grundet de dårlige vejrforhold der er varslet i området, men sagen om udstødningen kan være det rigtige svar.
Som om det ikke var nok, rapporterer Auto Motor und Sport, at der ligeledes var problemer med frontvingen under sidste uges test.
Ferrari vil sandsynligvis teste for alvor så tæt på Maranello som muligt, når børnesygdommene først er blevet elimineret.