BMW Saubers teamchef, Dr. Mario Theissen, langer nu ud efter de teams, der beklager sig over indførelsen af KERS i Formel 1. KERS er et system til energigenvinding fra bilens drivlinie.
Theissen var den eneste, som stemte imod at udsætte planerne for indførelsen af det energibesparende system. Andre teams mener, at de store udviklingsomkostninger ikke hænger sammen med det nye reglement, der netop er indført for at spare de enkelte teams for store omkostninger.
Christian Klien i BMW F1.08 med 2009 aerodynamik og KERS.
Men Theissen er altså for at benytte KERS fra og med 2010. I det tyske blad ’Speigel’ langer han ud efter dem som er imod teknologien.
”Argumenterne (for ikke at deltage, red.) fortæller ikke alene om mangel på konkurrencedygtighed, men også om tilbageholdenhed for at se tingene i det større perspektiv,” udtaler Theissen.
Også FIA’s præsident, Max Mosley, ryster på hovedet over bl.a. Ferraris angivelige modstand overfor KERS.
”Kan man forestille sig store F1-ingeniører som Chapman (legendarisk udvikler hos Lotus, red.) eller Duckworth (udvikleren af den navnkundige Cosworth F1-motor, red.) sige: ’Det kan jeg ikke lave, for det er for kompliceret?” spurgte han.