Som det tidligere har været nævnt, vil Bernie Ecclestone gerne indføre et medaljekoncept a la de Olympiske lege til at kåre verdensmesteren. Dette bliver da også et af emnerne som skal diskuteres på mødet. Men det bliver langt fra det mest spændende emne.
Planen for at nedskære omkostningerne bliver efter alt at dømme det helt store på dagens agenda, idet FIA præsidenten, Max Mosley, bliver ved med at presse på med truslen om en standard motor til hele feltet, en regel som, hvis gennemført, har fået både Ferrari, Toyota og Fernando Alonso til at true med at trække sig fra sporten.
Max Mosley truer holdene til at spare
Der er allerede bestemt flere punkter som gælder for 2009, men nu skal der så tales om 2010 og 2011, hvor man skal nedskære yderligere samt forsøge at gøre løbene mere spændende at se på.
De mest radikale forslag der skal diskuteres, er, at gå fra de nuværende 2,4 liter motorer og ned til en 1,8 turbomotor. Denne motorkonfiguration forventes nemlig at bruge ca. 30% mindre brændstof, og det fører videre til det næste forslag, som går på at forbyde optankninger under løbet.
Spørgsmålet er så bare om FIA er glade for at komme tilbage til turbodagene.