Hvis man kun kiggede på resultatet af det tyske Grand Prix, så var Renault tilbage til tidligere tiders storform, men Renault er ikke et topteam. Piquets andenplads skyldtes en heldig pitstrategi. Ikke en bil overhalede Piquet på banen i hans avancememt fra plads 17 til plads 2.
Man kunne foranlediges til at tro, at holdkammeraten Fernando Alonso ville være irrititeret over Juniors podieplads, men til den spanske avis ’Diario AS’ sagde Fernando, at det var rent held.
”Det var en rigtig dårlig weekend for Nelsinho, men så kom safetycar’en på det bedst mulige tidspunkt for ham og han endte på podiet.”
Nelson Piquet Jr. vandt safetycar-lotteriet.
”Det er en del af safetycar lotteriet. Uden held kan vi kun kæmpe om syvende eller ottende placeringer.”
Renault R28’s chassiset største problem er en generel mangel på traction, og uden traction control har Alonso og Piquet problemer med at få kræfterne ned i asfalten. Løsningen ser dog ikke ud til at være nær for i ’Diario AS’ siger Alonso.
”Lad os vente på næste års bil.”