En af de mange dueller vi kan se frem til er den interne duel mellem Red Bull Racing og søsterteamet Scuderia Toro Rosso. Fabriksholdet med Ferraris V8 motorer mod de omdrejningsbegrænsede Cosworth V10 motorer.
På papiret er der ingen tvivl om, at RBR med deres RB2 chassiser og de kraftige Ferrari V8 motorer vinder den interne kamp, men virkeligheden ser anderledes ud. Store problemer med Ferraris V8 motor, der bliver for varm overfor en prøvet motor.
Dieter Mateschitz, der ejer begge hold har lidt svært ved at se det sjove i, at hans juniorhold ser ud til at løbe med æren som bedste Red Bull team. Til ’Salzburger Nachrichten’ har Dieter Mateschitz udtalt, at STR’s Cosworth V10 motor er gennemprøvet og gennemtestet.
”Toro Rosso vil ikke have motorproblemer. Men indenfor en periode vil V8 motoren være stærkere og mere pålidelig, og så har vi fordelen.”
David Coulthard tester RB2
”Men i starten har Toro Rosso nok en bedre chance for at score point end Red Bull. Jeg tror at en del teams vil have motorproblemer i starten. Måske vil den nye Cosworth være den bedste.”
Som man kan læse har Ferrari V8 motoren givet store problemer. Den nye RB2 designet af Mark Smith har haft problemer med at køle V8 motoren, så det er en lidt uprøvet racer med ny køling, som stiller til start i Bahrain.