Selv om Rubens Barrichello og Jenson Button begge sluttede deres testkørsler langt nede i resultatlisterne, så var de første testkørsler nok til at overbevise Rubens Barrichello om, at RA108 chassiset er en klar forbedring.
Rubens Barrichello siger det på en ganske humoristisk måde.
”Jeg er sikker på, at denne bil er bedre end 2007 modellen fordi det er svært at gøre den værre. Omgangstiderne var langsomme, men også fordi det var den første dag var der ingen grund til at presse den for hårdt.”
RA108 er bedre end RA107
Ved den kommende test i Barcelona vil RA108 have fået opdateret aerodynamikken, og som noget rigtig godt, så er RA108 bedre under nedbremsning end RA107 var. Noget som hjælper, når man lige presser bilen et par meter ekstra, at man stadig kan få bremset ned i tide.
RA107 gennem Parabolica´. Copyright Michael Ewert
På tirsdag præsenterer Honda RA108´s nye bemaling for offentligheden, og fredag vil den få den første rigtige test i Barcelona.