Alle ved, at McLaren modtog informationer omkring Ferrari under de tidligere Grand Prix weekender omkring brændstofmængde, vægtbalance, pit strategi m.m. De færreste har tænkt over, at informationsudvekslingen kunne være gået den anden vej. Men det gjorde den.
Det var altså ikke kun McLaren, der fik informationer omkring Ferrari. Mike Coughlan leverede på samme måde informationer omkring McLarens taktik og opsætning til Nigel Stepney som modydelse. Derfor mener Nigel Stepney, at Ferrari burde straffes på samme måde som McLaren er blevet det.
Forestil dig, at Ferrari mistede konstruktørernes mesterskab
Der er dog den lille forskel. Ferrari har ikke modtaget en drejebog over McLaren chassiset.
”Jeg fik information om, hvornår de stoppede i løbene. Jeg fik vægtdistribution, jeg fik andre informationer af forskellig art. Ferrari slap billigt.”
”Jeg mener de burde få frataget deres point. Om jeg brugte informationen, om jeg talte om den? Jeg talte med nogle personer omkring det. Jeg kan ikke bevise det, der er ingen emails eller lignende.”
”Lige som McLaren havde en fordel, havde Ferrari en fordel? Det mener jeg de havde.”
BMW Sauber som konstruktørmestre 2007. Mon ikke Dr. Mario Theissen krydser fingre for, at Ferrari mister deres point efter sæsonen
Om det er Nigel Stepney, der klynger et sidste råb om at få renset sit navn eller om han forsøger at få Ferrari til at miste konstruktørmesterskabet som en ren hævnakt. Forestil jer et mesterskab, hvor BMW tager konstruktørmesterskabet i deres kun andet år som selvstændig motorleverandør.