Det er Grand Prix.com der bringer rygtet. Vi skal dog længere væk end Formel 1 for at se begyndelsen på dette rygte. Vi skal til den mellemøstlige serie A1 Grand Prix, der netop er startet på deres 3. sæson. A1 Grand Prix organisationen har fået megen kritik de sidste to år fordi man mener, at bilerne er for langsomme i forhold til den klasse, som A1 Grand Prix gerne ville befinde sig i.
Som en slags Formel 1½ blev serien lanceret tilbage i 2005. Første løb blev vundet af Renault testkøreren Nelson Piquet Jr. Første mesterskab blev vundet af Frankrig, mens sidste år blev vundet af Tyskland, hvor Nico Hülkenberg var primus motor bag mesterskabet.
Tyskland vandt sidste sæsons A1 GP mesterskab. Her med Christian Vietoris
For at forny serien har seriens arrangører søgt efter en fabrik, der skal stå bag et nyt chassis og en ny motorfabrikant, der skal levere motorer til serien i fremtiden. Den sydafrikanske milliardær Tony Teixeira, der er en af bagmændene bag A1 Grand Prix serien har udtalt, at der er 4 – 5 potentielle fabrikanter, men der er kun et rigtig seriøst navn. Det er Ferrari, der også leverer pace car bilen til A1 Grand Prix serien.
Efter sigende skulle Ferrari være meget tæt på at sikre sig en ni-årig aftale med A1 Grand Prix organisationen, hvor de skal levere de 50 chassiser og motorer, som der skal køres med i 2008/2009 sæsonen og årene frem.
Til gengæld for denne aftale vil Tony Teixeira købe sig ind i Scuderia Toro Rosso holdet. Enten ved at købe Dieter Mateschitz eller Gerhard Berger ud. Mest sandsynligt er Dieter Mateschitz, der har haft sine problemer med teamet i år med problemerne Liuzzi og Speed, balladen ved det europæiske Grand Prix mellem Franz Tost og Scott Speed, samt senest i weekenden hvor Sebastian Vettel kørte Mark Webber af banen.
Adrian Zaugg vandt denne sæsons første A1 GP løb
Ved at købe Red Bull ud af teamet vil Tony Teixeira forvandle Toro Rosso til et Ferrari B team. Dermed vil Ferrari få et B team på samme måde, som Prodrive vil komme til at fungere som McLarens B team. Måske en vild tanke, men A1 Grand Prix organisationen kører i år med en Ferrari 430 som pace car.
En sådan kontrakt med A1 Grand Prix organisationen vil give Ferrari en pæn sjat penge de kommende år. Efter sigende skulle kontrakten gælde for de næste ni år. A1 Grand Prix serien vil med Ferrari chassiser og Ferrari motorer blive en serie, der i værdi stiger rigtig meget og vil blive anset som en højprofilsserie ude i verden.