Højere cockpitsider omkring kørerens hoved skal være med til at beskytte kørerne, specielt de lidt højere kørere i Formel 1. Det sker for at undgå situationer som David Coulthard/Alex Wurz uheldet i Melbourne.
FIA har fremlagt de første planer til at forbedre sikkerheden omkring kørernes hjelme, tiltag som sandsynligvis skal være klar til 2008 sæsonen. Noget som bliver hilst velkommen af Mark Webber, der udtaler sig i kraft af hans rolle som direktør for Grand Prix Drivers Association.
David Coulthard siger undskyld til Alexander Wurz efter sammenstødet under Australiens Grand Prix 2007
Til Autosport.com siger Mark Webber:
”Det vil være godt for os. Hvis man ser på en kører som Tonio Liuzzi, der ikke får den støtte han har behov for, og jeg er selv lige på grænsen. Der er et par kørere, som ikke får den rigtige beskyttelse.”
Alexander Wurz brød sig ikke om at have en bil lige ved at rive hovedet af ham i løbet
”Begge kørere var involveret i det grimme uheld i Australien. Alex og David, var de to kørere der pressede mest på for dette. David følte af naturlige årsager, at noget skulle gøre efter at han skøjtede henover bilen, og Alex følte det samme da han havde en F1 bil til at passere hans visir.”
Som vi skrev om tilbage i marts, så menes det at Alex Wurz kun var 15 centimeter fra katastrofen.