Næppe har dønningerne lagt sig fra spionsagen, før en ny og endnu mere grotesk sag tager form. Denne har ligeledes det italienske bilfirma på den ene side, men modstanderen er denne gang, et lille begravelses-firma i Danmark.
I 2004 døde en ung dansk dreng af kræft og som så mange andre, elskede han at kigge på de flotte Ferrari-biler på væggen på drengeværelset. Forældrene ønskede, at drengens aske blev opbevaret i en special fremstillet urne, formet som en Ferrari, og kontaktede derfor begravelses firmaet, som derefter kontaktede Ferrari-importøren i Danmark.
"De var meget hjælpsomme og sendte endda logo og klistermærker og en skriftlig tilladelse. Jeg har stadig e-mailen i min in-box," fortæller Carsten Mark, indehaver af Begravelses Service til AFP.
Ferrari i Italien, hævder at begravelses-etablissementet har markedsført urnen som en fast del af deres urner, og at de misbruger Ferrari-mærket.
Ferrari 430 GT
"De sagsøger os for 250.000 kroner," siger Carsten Mark. "Men vi lavede kun ét enkelt stykke kunst," siger han insisterende, og fortsætter: "Den er set af mig selv, familien og Ferrari Import Danmark."
Et tv-selskab lavede en reportage om firmaets speciel-fremstillede urner og nævnede Ferrari-urnen, men viste den dog ikke. Derimod blev en anden urne filmet lavet af den samme kunstner, som bar Chanel-logoet.
Ferrari har opfattet det som markedsføring og indgav søgsmål i 2005. Sagen skal for retten i Danmark til oktober.
"Jeg har det forfærdeligt. Vi prøvede at gøre noget ekstra, for at hjælpe denne familie," siger Carsten Mark. Om sagen og hans vinderchancer siger han: "Jeg er optimistisk på mange måder, men man kan aldrig være sikker."