Med kun tre uger til det første Grand Prix i Bahrain, er der nogle hold, der har mere travlt end andre. Her er der en kort gennemgang af holdenes nuværende situation.
Hvem bliver mester, hvem falder igennem? Vi forsætter hermed i dag med Renault, Scuderia Toro Rosso og Super Aguri F1 og i morgen med de sidste hold.
Renault
Renault har ikke ligefrem været overbevisende over vinteren, men det kan også være strategi. Man skal ikke undervurdere Flavio Briatore.
Motorerne lader til at volde lidt problemer, men så stabile som de var sidste år, vil det undre meget, hvis ikke også de får styr på sagerne inden sæsonstarten.
Fra præsentationen af Renault R26.
Men intern uro, efter at Fernando Alonso har annonceret, at han kører hos McLaren i 2007 kan give problemer, men måske være en fordel for Giancarlo Fisichella, der efterhånden må noteres for en sidste chance for at bevise at han er så god, som alle mener, at han er.
Scuderia Toro Rosso
STR, eller Scuderia Toro Rosso, bygger på det gamle Minardi-hold, med chassis fra det gamle Jaguar hold, eller Red Bull, alt efter temperament.
Teamet stiller i år til start, som det eneste hold, med en neddroslet V10 motor, som Minardi fik tilladelse til at anvende, da holdet ellers ville gå konkurs. At STR så vælger at benytte denne tilladelse, kan virke lidt forkert.
STR's Vitantonio Liuzzi.
STR er at betragte som Red Bulls junior hold, hvor vi helt sikkert vil få flere kommende stjerner at se over sæsonen. Det er ikke officielt, men der er ikke mange der tror, at Speed og Liuzzi vil beholde deres sæde hele sæsonen. Holdet vil være et bundhold, men vil nok kunne slå MF1 og Super Aguri.
Super Aguri
Super Aguri er det nye japanske hold, som vil have Takuma Sato som deres absolutte stjerne. De vil utvivlsomt være et af de bagerste hold i starten af sæsonen, hvor de vil køre med de gamle Arrows biler.
Men når de har videreudviklet på dem, vil Hondas stærke motorer helt sikkert hjælpe teamet frem i feltet, dog uden de vil blive et top eller midterhold.
Aguri Suzuki.
Vi afslutter vores sæsonstatus i morgen.