Når man i et Formel 1 team ser på hvilke faktorer der gør sig gældende for at vinde løb, er det naturligvis vigtigt at have en hurtig bil og dygtige kørere, men pålideligheden er nok det mest vigtige.
McLaren fører mesterskaberne, men ligger også nummer et når det kommer til de mest pålidelige biler. Og Super Aguri er det tredje bedste team!
McLaren er det eneste team i øjeblikket, der har gennemført alle 472 omgange fordelt på de fire løb, som indtil videre er kørt. Renault er nummer to i stillingen med 470 omgange, mens overraskelsen er Super Aguri, der kommer ind på en tredje bedste placering.
Anthony Davidson og Takuma Sato. Malaysia GP 2007.
Det lille japanske team, feltets nyeste hvis man ikke regner Jordan/Midland/Spyker med, har taget et langt større skridt fremad end deres 'moder-team', Honda. Det gælder både i placering i mesterskabet og pålideligheden i bilerne. Honda selv kalder deres slutplacering som nummer 10 i det Spanske Grand Prix, for et skridt fremad, hvilket vel kan diskuteres.
Mens Honda har en kæmpe stab på omkring 450 mennesker, så har Super Aguri klaret sig bedre med et langt mindre budget og med kun 160 ansatte i hele organisationen.
Takuma Sato og holdet fejer Super Aguri F1's første point
Deres pålidelighed indtil videre, er så imponerende, at de rent faktisk også har slået Ferrari! Med kun 416 omgange gennemført af 472, ligger det italienske team nummer fem i pålideligheds-mesterskabet, bag BMW-Sauber, som i starten af sæsonen havde problemer med netop pålideligheden i bilen.
Det er Kimi Räikkönens tidlige exit i det spanske Grand Prix, der trækker karakteren ned, mens Felipe Massa holder fanen højt.