Sandheden er, at Ralf Schumacher, der er en af de højest betalte piloter på gridden, har kæmpet for at holde trit med kollegaen Jarno Trulli, i de første tre løb i året. Noget der måske kan betyde, at Schumacher vil få meget svært ved at sikre sig et sæde fra 2008.
"Jeg kan leve med kritik, men jeg er ikke interesseret i irrelevante kommentarer," fnyste Ralf. "Jeg lader det ikke gå mig på."
Schumacher´s manager, Hans Mahr, har også lyst til at sige noget om sagen: "Hvis såkaldte eksperter, som ikke engang var på banen, vurderer situationen på afstand, mister de al deres troværdighed."
Ralf bliver overhalet indenom af en Williams. Som får deres motorer fra Toyota.
Mahr udtalte ligeledes, at mange kritikere måske har en skjult dagsorden om at "forvirre begreberne", angiveligt for at så tvivl om Schumacher´s frentid i verdens dyreste sport.
"Vi aftalte med Toyota for et stykke tid siden, at vi ville stikke hovederne sammen og tale om en kontraktforlængelse, hen mod midt på året. Det er en beslutning vi holder fast ved," siger Mahr, og fortsætter: "Der er ingen grund til at være urolig for hans(Ralf´s, red.) fremtid. Hvis Ralf vil køre, er der altid et cockpit klar til ham."
Schumacher mener også, at Toyota TF107 har en del af skylden for den manglende succes. Adspurgt til hans kritikere, siger han: "Jeg vil svare dem på banen, så snart bilen er konkurrencedygtig igen."