RA106 chassiset nævnes fordi Super Aguri har relativ stor succes med deres SA07 chassis, der er bygget over RA106. Men først skal de ledelsesmæssige ændringer først sikres. Her tænkes ikke på massefyringer af medarbejdere, hvilket har været nævnt, men som begge kørere taler imod.
Efter at Honda er blevet officiel ejer af BAR-Honda teamet, så har en del af ledelsen siddet i Japan, og en del af ledelsen siddende Brackley, England. Der er for langt imellem de to lande til, at man kan få et effektivt samarbejde på benene, da de to afdelinger ikke har den ensretning, som kun en lokation vil sikre.
Honda i den bagerste halvdel af feltet i Malaysia
Eller sagt på en anden måde. Honda er ramt af Toyota forbandelsen. Den britiske avis ’The Times’ skrev for et par dage siden:
“Så ekstreme er problemerne, at det forventes at teamet vil introducere en ny bil ved det canadiske Grand Prix i Montreal... der ifølge rapporter vil være en komplet ombygning af RA107 konceptet.”
Super Aguri foran Honda
En del af løsningen skal komme gennem Ross Brawn. Som man har kunne læse på bmf1.dk, så har Honda-følehornene ude efter Ross Brawn, som tilbage i Jaguar dagene snakkede om at vende hjem til England og arbejde for Jaguar. Med Jaguar ude, er Honda noget af det tætteste man kommer.
Ingen tror dog, at Ross Brawn kan redde 2007 sæsonen, men han skal lægge fundamentet til 2008 sæsonen.