• Forside

Trulli: Toyota stadig langt fra toppen

Toyota-teamet scorede 2 point med Jarno Trulli´s 7. plads i Malaysia, og nu ser holdet frem mod løbet i Bahrain. Også selvom løbet i 2006 i ørkenstaten, helst var et løb, som Toyota vil glemme.

Af: (@bmf1.dk) d. 10/4 2007 klokken 13:04

I 2006 havde Toyota et katastrofalt løb på Sakhir-banen i Bahrain. Og her hvor vi gør os klar til årets tredje løb, ser Trulli, Schumacher og resten af Toyota-teamet ikke frem til at gense banen.

Trulli, som dog har en andenplads fra 2005, mener at Toyota´s problemer stadig handler om aerodynamikken i bilen. Teamet vil komme med en ny pakke op til det spanske GP i maj, noget som Trulli ser som et lile skridt på vejen mod forbedring.

Ralf Schumacher, Toyota, foran David Coulthard, Red Bull. Malaysia 2007

"Når man skifter dækkene, skifter aerodynamikken af bilen som en konsekvens," siger Trulli. "Kig på Renault. De mistede en hel del, mens McLaren fik en fordel. Det eneste team, som ikke har mærket nogen forandring, er Ferrari."

Det kræver åbenbart meget mere arbejde endnu, før vi kommer til at se Toyota blande sig i toppen.

Ralf Schumacher ser således på det: "Vi fik en solid start på 2007, og mens vi fik gode resultater med fra Melbourne og Malaysia, har Bahrain altid været svær for os tidligere. Jeg havde ikke det bedste løb i Malaysia, men vi håber på forbedring og en bedre postition i Bahrain," slutter Ralf Schumacher.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)