I 2006 havde Toyota et katastrofalt løb på Sakhir-banen i Bahrain. Og her hvor vi gør os klar til årets tredje løb, ser Trulli, Schumacher og resten af Toyota-teamet ikke frem til at gense banen.
Trulli, som dog har en andenplads fra 2005, mener at Toyota´s problemer stadig handler om aerodynamikken i bilen. Teamet vil komme med en ny pakke op til det spanske GP i maj, noget som Trulli ser som et lile skridt på vejen mod forbedring.
Ralf Schumacher, Toyota, foran David Coulthard, Red Bull. Malaysia 2007
"Når man skifter dækkene, skifter aerodynamikken af bilen som en konsekvens," siger Trulli. "Kig på Renault. De mistede en hel del, mens McLaren fik en fordel. Det eneste team, som ikke har mærket nogen forandring, er Ferrari."
Det kræver åbenbart meget mere arbejde endnu, før vi kommer til at se Toyota blande sig i toppen.
Ralf Schumacher ser således på det: "Vi fik en solid start på 2007, og mens vi fik gode resultater med fra Melbourne og Malaysia, har Bahrain altid været svær for os tidligere. Jeg havde ikke det bedste løb i Malaysia, men vi håber på forbedring og en bedre postition i Bahrain," slutter Ralf Schumacher.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
P. |
Grid |
Kører |
Team |
Dæk |
Tid |
Stop |
Point |
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)