Renault´s team manager Sam Nielsen, har kategorisk afvist, at Renault´s dårlige form i de to første løb, hænger sammen med Fernando Alonso´s exit sidste år. Ifølge ham, er der ingen "Alonso-effekt."
Det ser måske lidt pudsigt ud. Renault vinder to titler i træk med Fernando Alonso som den altdominerende kører. Alonso skifter sædet ud med et hos McLaren - og Renault mangler pludselig fart.
McLaren, derimod, havde ikke haft en eneste sejr siden det japanske GP i 2005, men efter Alonso kom til teamet, stod spanieren på øverste trin i søndags. Tilfældigt? Ja, ifølge Sam Nielsen er det.
Giancarlo Fisichella, Renault R27, foran Kimi Räikkönen, Ferrari F2007. Malaysia 2007
"Hvis forskellen var 2-3/10 dele, kunne det være årsagen," sagde Nielsen, som tilføjede at Renault mangler omtrent et helt til halvandet sekund til de forreste. "Fernando er god, men så god er han heller ikke."
Renault har kæmpet med at få det optimale ud af de nye Bridgestone-dæk, men Farverige Flavio mener, at det halter med udviklingen i samtlige afdelinger. I hans øjne, brugte Renault for meget udviklingstid- og personale, på at indhente Ferrari, i stedet for at se fremad på 2007-bilen.
"Vi kom en postgang for sent, det ved vi, og vi må se at komme tilbage hurtigt," sluttede Flavio Briatore.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
P. |
Grid |
Kører |
Team |
Dæk |
Tid |
Stop |
Point |
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)