• Forside

BMW: Godt for Heidfeld, synd for Kubica

Der var både gode og dårlige nyheder for BMW-Sauber teamet efter søndagens Grand Prix i Malaysia. Heidfeld fortsatte sin debut på sæsonen med en 4. plads, mens Robert Kubica endte som nummer 18.

Af: (@bmf1.dk) d. 8/4 2007 klokken 14:04

Begge BMW-Suber bilerne, havde kvalificeret sig i top ti, med Heidfeld som femte hurtigste mand og Kubica som 7´er.

Men mens Heidfeld kune holde døren lukket for Felipe Massa´s Ferrari, var der problemer for Kubica allerede fra starten.

Nick Heidfeld BMW-Sauber. 4. plads.
"Jeg er meget glad, det er en fantastisk oplevelse. At slå en af Ferrari´erne, kommer måske ikke til at ske lige foreløbig. I starten af weekenden, så Felipe meget stærk ud. Efter en masse problemer i træningen med balancen i bilen, så var alt i orden i løbet. Styringen var god og vi havde ikke nogen tekniske problemer overhovedet.

Jeg havde det godt, trods varmen. I det første sving, kom Robert til at ramme mig. Han undskyldte - det sker. heldigvis skete der ikke noget med min bil. Det var muligt for mig, at komme forbi Massa da han gik bredt, og det overraskede mig at jeg var kunne holde ham bag mig, ganske nemt, og at han pittede før mig.

I det sidste stint, kørte jeg på de hårde dæk og det gik også fint. Min tophastighed var god, hvilket gjorde det svært for Felipe at angribe. men vi bør holde begge benene på jorden. Vi må blive ved at arbejde, så vi kan undgå at lave nogle af de fejl, som vi stadig laver."

Nick Heidfeld, BMW-Sauber F1.07, foran Felipe Massa, Ferrari F2007. Malaysia 2007

Robert Kubica havde et anderledes dramatisk løb, da han startede som nummer 7 på gridden, men endte som en samlet nummer 18.

Robert Kubica BMW-Sauber. 18. plads.
"Jeg havde et stort problem idag, faktisk startede alle problemerne i gearkassen. Der var også en punktering i begyndelsen af løbet. Farten var meget langsom, og det bedste er, at glemme dette løb hurtigt. Til gengæld har vi vist, at når bilen virker, er vi hurtige. For mig at se i disse to løb, har bilen ikke fungeret og det er skuffende at se, når farten er rigtig god under test.

I kvalifikationen var alting ligeledes godt, men under løbet var der intet der virkede. Mit største problem, var bremse-stabilitet. Det var umuligt at bremse bilen og da jeg krydsede målstregen, var der en masse fejl, låste bremser, kunne ikke køre ligeud og overstyring."

Nick Heidfeld og Robert Kubica, BMW-Sauber fik en god start på det Malaysiske GP 2007

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)