Det var en meget glad og varm Fernando Alonso, som kunne køre over målstregen og tage det ternede flag, i det Malaysiske Grand Prix søndag.
Dermed sikrede spanieren sig ti point til sin egen konto, mens hans team kollega, den unge komet Lewis Hamilton, tog en andenplads og endnu en gang understregede sit talent.
For dem som ikke har fulgt med i vores
liverapport, kan vi fortælle, at Fernando Alonso, som havde pole, fik en perfekt start. Både Massa og Räikkönen missede starten, så Alonso og Hamilton strøg forbi Räikkönen og Massa.
Mclaren viste de andre baghjul i søndagens løb på Sepang.
Dermed var vejen til sejren lagt tidligt i løbet. Hele løbet igennem, var Alonso ikke i fare. Tværtimod øgede Alonso hele tiden forspringet ned til Hamilton, der til genæld holdt både Räikkönen og Massa bag sig. Hamilton, sikrede sig at der ikke kom nogen forbi. Selv den normalt kølige 'Iceman', Kimi Räikkönen, blev afvist af den unge englænder.
Alonso førte fra start til slut. Men alligevel et spændende løb, for vi så for alvor, hvordan de nye kører-rokeringer har indvirket på præstationerne.
Kimi Räikkönen forsøgte at holde hovedet koldt, men det blev til en tredjeplads.
Massa lavede tidligt i løbet en udbremsningsfejl, der sendte ham bag Heidfeld og der blev han resten af løbet. Kimi formåede ikke at komme forbi Hamilton, og endte som tre'er. Den normalt sammenbidte finne, så ud som om han skummede af raseri indvendigt.
Alt i alt en fortrinlig weekend, hvor Alonso nu fører VM med 18 point, Räikkönen har 16 point, mens Hamilton har 14.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
P. |
Grid |
Kører |
Team |
Dæk |
Tid |
Stop |
Point |
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)