Hot, hot, hot…… Den bedste måde, at beskrive Malaysias Grand Prix på.
Ikke nok med at det forreste af feltet, klædt i rødt, orange og sølv har været flyvende, men også temperaturen i Malaysia er kogende, 30 grader i luften og over 45 grader på asfalten, gør at dette års Grand Prix endnu en gang bliver en varm omgang, både for kørere og motorer.
Efter lørdagens spændende kvalifikation, der vil vi tillade os at udråbe Felipe Massa til dagens favorit, pole position og en motor, der har kørt markant færre omgange end hans nærmeste konkurrenters.
Felipe Massa er glad for sin pole i Sepang, her med Jean Todt.
Se vores forventninger til vejret her:
BMF1 vejr.
Et andet hot emne er, at mesterskabskampen allerede nu er udvidet eller for den sags skyld indsnævret til en tvekamp imellem Ferrari og McLaren og deres 4 piloter som har delt 1. pladserne i træning og kvalifikation mellem sig - dog med et overtag til Ferrari og Massa, men med Alonso og ikke mindst rookie Hamilton lige i hælene.
Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes MP4-22. Malaysia GP 2007
Længere nede på gridden der står dagens nok største overraskelse, i positiv betydning, Mark Webber. Og ikke mindst Nico Rosberg har kørt sig langt frem på gridden før årets start. De færreste ville nok have sat penge på, at en Williams, drevet af en Toyotamotor, ville være i stand til at placere sig på en 6. plads, foran deres motorleverandør.
Toyota lader dog til at være kommet godt fra start. 2 Toyota’er og en motor mere blandt de første 10 kan man kun være tilfreds med i Köln.
Mark Webbers kollega, veteranen David Coulthard er nok mindre tilfreds, efter lørdagens kvalikation, hvor han endte som nummer 13. Det viste sig, at man har valgt at udskifte hans Renault motor før kvalifikationen startede, hvilket sender han ned i bunden af feltet til dagens løb.
Trulli og Schumacher i pitten. Malaysia 2007
Det samme gør sig gældende for Rubens Barrichello, der måtte starte i Jenson Buttons bil. Det koster i sig selv 10 pladser, så motorskiftet har ikke den store betydning for ham.
Følg med her. Vi opdaterer efterhånden som nyhederne tikker ind, op til løbets start og følg med i vores live-update af et formentligt utroligt, spændende løb.
Efter årets første løb, hvor det var mere end almindeligt svært at se hvilken type compound de forskellige biler var på, så har Bridgestone og FIA kraftigt forbedret visualiteten. Således er alle dæk, der er markeret med et hvidt bånd i længderetningen på trædefalden, af den bløde type. Et dæk uden denne streg betyder at bilen er monteret med et dæk af det hårdeste compound.