• Forside

2. frie træning i Malaysia

Fredagens 2. frie træning endte som den første. En forholdsvis sikker "sejr" til Felipe Massa.

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 6/4 2007 klokken 14:04

Efter dagens 2 træningssessioner har Massa taget teten. I fredagens 2. frie træning, endte han igen som hurtigste kører, 0,130 sekund foran Giancarlo Fisichella, der måske fik sig revanceret for den første træning, hvor begge Renault-kørerne endte langt nede i feltet.

Lige efter Fisichella var nemlig Heikki Kovalainen, som var 3/10 sekund efter Massa.

Kimi Räikkönen endte i top-4. Som i den første session er det stadig Ferrari, der skal slås i Malaysias varme.

Dagens positive overraskelse står Williams for. Med en 5. og en 6. plads i dagens 2. træning, viser teamet, at man åbenbart godt kan få en Toyota til at køre stærkt. I det mindste når det er en kundemotor.

Felipe Massa i pitten under de frie træninger i Malaysia 2007

2 af morgenens hurtigste mænd, Lewis Hamilton og Fernando Alonso, havde ikke samme succes i den anden træning. Hamilton endte som nummer ni, over et sekund efter Massa og Alonso endnu længere nede, som nummer 12, 2/10 sekund længere nede.

Jenson Button, Honda RA107. Test på Sepang-banen i Malaysia

Dagens dårligste præstation, må dog nok tilfalde Honda F1. Rubens Barrichello endte som næstsidst. Kun Christian Albers var dårligere og Barrichellos bedste tid var næsten 3 sekunder dårligere end Massas.

Jenson Button havde ikke en markant bedre dag. Med en slutplacering som nummer 15 er ikke det man havde regnet med, og som om det ikke var nok, så lykkedes det Takuma Sato at klemme sin Super Aguri ind foran Button, vel at mærke med en Honda kundemotor i.

Det var slut på fredagens træninger, følg med i morgendagens træning og kvalifikationen, her på BMF1.

Nr. Kører Hold Bedste tid Omgange
1. Felipe Massa Ferrari 1:35.780 34
2. Giancarlo Fisichella Renault 1:35.910 36
3. Heikki Kovalainen Renault 1:36.106 37
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:36.160 33
5. Nico Rosberg Williams 1:36.523 31
6. Alexander Wurz Williams 1:36.621 21
7. Robert Kubica BMW Sauber 1:36.717 18
8. Ralf Schumacher Toyota 1:36.760 28
9. Lewis Hamilton McLaren 1:36.797 30
10. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:36.862 25
11. Mark Webber Red Bull 1:36.906 18
12. Fernando Alonso McLaren 1:37.041 26
13. David Coulthard Red Bull 1:37.203 25
14. Takuma Sato Super Aguri 1:37.282 30
15. Jenson Button Honda 1:37.578 29
16. Jarno Trulli Toyota 1:37.712 34
17. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso 1:37.855 26
18. Anthony Davidson Super Aguri 1:38.334 27
19. Adrian Sutil Spyker 1:38.419 28
20. Scott Speed Toro Rosso 1:38.650 20
21. Rubens Barrichello Honda 1:38.713 20
22. Christijan Albers Spyker 1:39.807 23

Stillingen da træningen var forbi




Har du endnu ikke styr på hvornår det går løs, så finder du det i vores TV-tider. Vil du være grundigt forberedt og søger fakta om banen, finder du disse i vores løbsoptakt.

Vil du informeres om resultaterne fra kvalifikationen eller løbet, så tilmeld dig vores sædvanlige SMS-service.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1:35.780 + 0.000 34
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:36.160 + 0.380 33
5. Nico Rosberg Williams Racing
P
1:36.523 + 0.743 31
6. Alexander Wurz Williams Racing
P
1:36.621 + 0.841 21
9. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1:36.797 + 1.017 30
11. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1:36.906 + 1.126 18
12. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:37.041 + 1.261 26
13. David Coulthard Oracle Red Bull Racing
P
1:37.203 + 1.423 25
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

RELATEREDE NYHEDER