Til trods for, at flere nøglepersoner har forladt McLaren over vinteren, samt at de hidtidige testresultater ikke ligefrem har været lovende, afviser Norbert Haug alle forlydender om krise på holdet.
Ud over de interne problemer med medarbejderstaben, har Mercedes også haft sine problemer med udviklingen af den nye 2,4 liters V8 motor, der hverken har vist stabilitet eller fart.
Men Haug afviser alle forlydender om krise hos McLaren og udtaler, at holdet nok skal være med fremme, når det virkelig gælder.
MP 4-21
”Sidste år var der også mange der ikke mente, at vi kunne følge med, efter manglende testresultater over vinteren,” kom det fra Mercedes sportsdirektøren. ”Men vi formåede alligevel at kæmpe med helt fremme, hele sæsonen.”
I sidste uge, opstod der rygter om, at McLaren Mercedes største problem, ikke var deres V8 motor, men deres nye gearkasse, der er specielt udviklet til at passe til den nye motor og som umiddelbart ikke vil kunne erstattes af den gamle og mere stabile gearkasse.
Om alt er, så skulle der være en ny version af gearkassen på vej, som angiveligt vil blive testet allerede i denne uge på Jerez.
”Bilen bliver hele tiden bedre, eftersom vi får kørt flere kilometer i den,” udtalte Juan Pablo Montoya til den spanske avis Marca.
Vi kunne også i sidste uge berette, at McLaren er et af de klart mest aktive hold, og at teamet i sidste uge fik kørt intet mindre end 2.250 testkilometer, hvoraf de 900 var i deres nye bil.
Så mon ikke det nok skal lykkes for McLaren Mercedes at lave en konkurrencedygtig bil igen i år?