Hos MF1 Racing er man glade for Toyota. Meget glade.
Sidste sæson var karakteriseret ved en fin statikstik for EJ15, hvilket til dels kan tilskrives Toyotas V10 motor. I år vil MF1 Racing bruge den samme V8 motor som fabriksholdet, og alle hos MF1 glæder sig naturligvis over dette.
Toyota var blandt de første konstruktører der fik deres V8 motor på banen og også de første der fik testet den i en 2006 bil. Dette fandt sted allerede i november. MF1 håber på at kunne nyde godt af denne lange testperiode og udviklingen af motoren.
”Toyota er fantastiske," siger MF1´s sportsdirektør Adrian Burgess.
”Den service vi får fra dem er uden sidestykke. Man kan ikke gøre en bedre handel end vi har gjort. Det at de er så store og pligtopfyldende hjælper os virkelig, for vi ser hurtigt resultaterne af den udvikling de laver med deres motorer.”
Christijan Albers i Midland test
Det at Toyota nu har to hold på banen vil betyde, at der indløber en hel del data, fra de 4 biler, der forhåbentlig tilbagelægger en løbsdistance hver.
Det vil, med tiden, fremskynde udviklingsarbejdet. MF1 fik også ret hurtigt dimensionerne på den nye V8 og kunne derfor bygge deres M16 bil op omkring Toyotas motor. Sidste år måtte man klemme en Toyota motor ned i en bil der var designet til en Cosworth.
Ud over at dele motor med Toyotas egen hold, så kører begge hold også på Bridgestone og ingen andre hold har den fordel.
Så mangler vi bare resultaterne…
Kilde: Midland F1