Monacos GP: Weekenden i billeder

Monacos Grand Prix blev vundet af Lando Norris, som kunne køre sin McLaren over målstregen først, tæt forfulgt af Charles Leclerc i Ferrari og Oscar Piastri i den anden McLaren.

Monacos Grand Prix 2025 . Copyright McLaren Racing

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 26/5 2025 klokken 08:05

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1T40:33.843 2 25
2. 2. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1T40:36.974 2 18
3. 3. Oscar Piastri McLaren Formula 1 Team
P
1T40:37.501 2 15
4. 5. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1T40:54.415 2 12
5. 4. Lewis Hamilton Scuderia Ferrari
P
1T41:25.230 2 10
6. 6. Isack Hadjar Racing Bulls
P
77 omg. 2 8
7. 8. Esteban Ocon Moneygram Haas F1 Team
P
77 omg. 2 6
8. 9. Liam Lawson Racing Bulls
P
77 omg. 2 4
9. 10. Alexander Albon Williams Racing
P
76 omg. 2 2
10. 11. Carlos Sainz Jr. Williams Racing
P
76 omg. 2 1
11. 14. George Russell Mercedes-AMG Petronas
P
76 omg. 2 0
12. 17. Oliver Bearman Moneygram Haas F1 Team
P
76 omg. 2 0
13. 20. Franco Colapinto BWT Alpine F1 Team
P
76 omg. 2 0
14. 16. Gabriel Bortoleto Stake F1 Team Kick Sauber
P
76 omg. 2 0
15. 19. Lance Stroll Aston Martin Aramco F1
P
76 omg. 2 0
16. 13. Nico Hülkenberg Stake F1 Team Kick Sauber
P
76 omg. 2 0
17. 12. Yuki Tsunoda Oracle Red Bull Racing
P
76 omg. 2 0
18. 15. Kimi Antonelli Mercedes-AMG Petronas
P
75 omg. 2 0
DNF / Ikke-fuldførte
19. 7. Fernando Alonso Aston Martin Aramco F1
P
36 omg. 2 0
20. 18. Pierre Gasly BWT Alpine F1 Team
P
7 omg. 2 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde BMF1.dk sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.