Bliver det Giancarlo Fisichella? Nej, ikke denne gang. Flavio Briatore har sat pistolen for Fisi´s tinding, op til sæsonen 2007. Hans nyeste våben hedder Heikki Kovalainen.
Briatore udtaler, at "Efter Fernando, er det Heikki jeg vil have," en udtalelse der allerede i januar skabte debat vedrørende Fisichellas chancer for at vinde titlen.
Flavio Briatore med sine drenge. Heikki Kovalainen, Nelson Piquet Jr, Riccardo Zonta og Giancarlo Fisichella.
Finske Kovalainen har været hos det franske team i fem år, og har stadig meget at lære, siger Briatore, men er overbevist om, at den 25-årige finne har det der skal til.
Kovalainen er kun få måneder yngre end dobbelt verdensmester Fernando Alonso, men han er langtfra en almindelig rookie. Han har kørt tusindvis af testkilometre for det titel-vindende team.
Briatore mener, at Kovalainen var klar allerede i 2002, men ville holde på ham længst muligt, så han kunne komme ind i Formel 1 på det rigtige tidspunkt.
Bliver det op ad bakke for Heikki Kovalainen i 2007?
Og det tidspunkt er åbenbart i år, og Heikki er klar til at vinde. "Alle er i Formel 1 for at vinde. Jeg vil da gerne vinde et løb, men på nuværende tidspunkt er fokus et andet sted. Jeg vil bare prøve at slutte mit første løb godt, måske score nogle point." Dermed gør det unge talent sig det klart, at det ikke er hvem som helst der kan sidde i en Formel 1 bil.
Hvis Fisichella troede at nu var det hans tur, efter to sæsoner i skyggen af sin yngre og hurtigere teamkollega, Fernando Alonso, så vil Kovalainen gerne bevise det anderledes.
Giancarlo Fisichella har altid været en populær kører, men de sidste par sæsoner har han stået i skyggen af Fernando Alonso
Italieneren har erfaringen og den er guld værd, men hans alder er en faktor. Som 34-årig er der ikke mange teams der står i kø, for at få ens autograf på en stor kontrakt.
Mike Gascoyne har ligeledes offentligt udtalt sig om Fisichellas chancer: "Jeg tror han kan levere varen. Om han er lige så konstant som Alonso, tror jeg ikke. Han skal i hvert fald vinde 6-7 løb i år."
I denne skribents øjne, er det her Fisichellas absolut sidste chance for at blive verdensmester. Skulle det lykkes, vil det være første den første italiener siden 1953, da Alberto Ascari vandt titlen, der vinder titlen.. Hvis ikke han vinder titlen, er det meget svært for ham at få et sæde i en stærk bil til næste år.
Giancarlo Fisichella i den nye ING Renault R27