Der er ingen tvivl om, at Lewis Hamilton er utroligt glad for det skifte han har foretaget. Ikke fordi det ser skidt ud hos Mercedes, men Ferrari virker bare til at give ham, lige det ekstra, han har manglet de seneste par år.
Efter formiddagens træning, hvor Hamilton ikke var på banen, da Ferrari havde sat Leclerc i raceren, kunne vi konstatere, at Ferrari og Leclerc sluttede som den hurtigste pakke.
Den unge Kimi Antonelli, der i år debuterer hos Mercedes, har over de seneste dage, vist hvorfor Mercedes har valgt at satse så stort på ham, ved konstant at være med blandt de hurtigste.
Det kræver en hurtig bil at slutte der oppe, men hvis ikke køreren kan være med, så kan bilen være nok så hurtig.
Men Antonelli sluttede som nummer 2, blot 0,077 sekund efter Leclerc, hvilke absolut må siges at være godkendt.
Hos McLaren har man over de første to dage, ikke rigtigt vist noget, men i dag ville Norris det anderledes da han satte McLaren-raceren op på P3, blot 0,132 sekund langsommere end Antonelli, mens Verstappen sluttede som nummer 4, små 4 tiendedele sekund efter italieneren.
Jack Doohan, som mange mener står skræmmende tæt på en hurtig fyrring, viser at Alpine ikke behøver at gøre det, da han placerede sin racer oppe som nummer 5, blot 3 hundrededele sekund efter Verstappen.
Williams kom lidt ned på jorden igen, efter de på dag 2 sluttede som hurtigst af alle, da Albon kun formåede at sætte 6. hurtigste tid, dog trods alt stadig godkendt.
I bunden fandt vi, endnu engang, HAAS. Ikke helt så håbløst meget langsommere som de øvrige dage, men fortsat langt efter.
Bearmans hurtigste tid, var mere end halvanden sekund langsommere end Antonellis.
Det tyder på at sæsonstarten 2025, kan blive særdeles udfordrende for HAAS.
Her kan du se formiddagens tider:
Placering |
Hold |
Kører |
Bedste tid |
1 |
Ferrari |
Leclerc |
1.30,811 |
2 |
Mercedes |
Antonelli |
1.30,888 |
3 |
McLaren |
Norris |
1.30,943 |
4 |
Red Bull |
Verstappen |
1.31,209 |
5 |
Alpine |
Doohan |
1.31,239 |
6 |
Williams |
Albon |
1.31,444 |
7 |
Racing Bulls |
Hadjar |
1.31.761 |
8 |
Aston Martin |
Alonso |
1.32,084 |
9 |
Sauber |
Bortoleto |
1.32,147 |
10 |
HAAS |
Bearman |
1.32,361 |