Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/9 2024 klokken 17:09
Traditionen tro, var den anden træning domineret af løbssimuleringer, hvilket betød at tiderne ikke var lige så skarpe.
Hos Red Bull havde man valgt at skrue op for effekten af Perez' motor, hvilket viste sig ved, at han ikke tabte tid til de øvrige, ned af langsiden, som man så det hos Verstappen.
Solen havde rykket sig væk fra banen, hvilket betød at asfalten var omkring 15 grader koldere, end det der blev målt i den første træning.
Den kolde bane, betød at der var flere der havde svært ved at ramme bremsepunktet, så de afkørsels-zoner der er på banen, blev flittigt brugt.
Ingen røde flag, men virkelig mange gule.
Hos Mercedes havde de udfordringer med Russell's racer, hvilket betød at han missede næsten halvdelen af træningen. Hvad problemet var, har vi endnu ikke fået en melding om. Men Mercedes fik god data fra Hamilton, der også i denne træning, blandede sig i toppen af feltet og sluttede som den 3. hurtigste, efter Perez på P2 og Leclerc som den hurtigste.
Leclerc, der smadrede sin Ferrari i den første træning, havde en del udfordringer med bilen i starten af træningen, som han mente skyldes, at der var noget der var bukket. Ferrari fik det fikset og med P1, viste Leclerc, at det var på den helt gode måde.
Sainz kæmpede mere med sin bil, men formåede dog at kører 4. hurtigste tid.
Hos McLaren, havde Norris problemer med sin bil og endte nede som nummer 17, mens Piastri viste at bilen er rimelig ok, da han satte 5. hurtigste tid.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)