De fleste kender den japanske fabrikant af tobaksmærket Mild Seven, der siden 1994 har prydet siderne af først Benetton teamet og senere Renault, da den franske fabrik opkøbte Benetton holdet i 2001.
Med 5 verdensmesterskaber på papiret, 3 kører- og 2 konstruktørmesterskaber er det nu bekræftet, at 2006 bliver det sidste år vi ser Mild Seven i Formel 1.
Det sker for at håndhæve den aftale som de tre store tobaksfabrikanter Philip Morris, British American Tobacco og Japan Tobacco indgik på et møde i New York i september 2001, hvor det blev besluttet, at al sportsannoncering skal ophøre 1. december i år.
Mild Seven forlader F1 efter 2006
Seigo Nishizawa, direktøreren for Japan Tobacco udtalte efter bekræftelsen:
”Det har været en stor fornøjelse at arbejde med en så dedikeret partner som Renault F1 holdet. Takket være deres formidable resultater og deres ekspertise indenfor cutting-edge teknologi, er Mild Seven navnet og Blue Wind logoet nu blandt de mest kendte mærker i verden. Jeg ønsker teamet masser af succes i 2006 og i tiden fremover.”
Som den opmærksomme læser måske har opdaget, så har Mild Seven ikke været i Formel 1 i 15 år. Dertil er perioden 1994-2006 for kort, men faktisk debuterede Japan Tobacco som hovedsponsor allerede i 1992. Dengang var det for Tyrrell teamet (som siden skulle blive British American Tobaccos team), der havde det japanske tobaksmærke Cabin på siden.