Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 28/2 2023 klokken 09:02
Formel 1 har været inde i noget af en transformation de senere år. Fra at være motorsportens kongeklasse med millioner af kerneseere, så er F1 blevet endnu mere populært, efter sporten fik sit helt eget show på streamingtjenesten Netflix. Pludselig eksploderede interessen for sporten, hvor alt fra kørere til teamchefer over natten blev forvandlet til kæmpe megastjerner.
Stigende interesse for sporten giver flere seere bag tv-skærmene, hvilket giver flere penge til F1-organisationen. Samtidig kommer der flere fans ud til selve løbene, og det kræver en øget interesse for Formel 1 at give disse fans en god oplevelse.
Derfor har F1 lanceret en helt ny platform, der skal give en god oplevelse og skabe en tættere relation med fansene. Platformen har fået navnet ’F1 Unlocked’, og det er en platform, der er gratis for brugerne at benytte.
Platformen giver fansene et helt unikt indblik i Formel 1-verdenen, hvor de kan komme lidt tættere på sporten og kørerne, end de normalt gør. Det betyder, at der vil være eksklusive interviews med de nuværende kørere, men også F1-stjerner fra før i tiden. Samtidig giver platformen adgang til eksklusivt videomateriale, der tager seerne med ind bag kulissen i F1, og samtidig giver adgang til videoklip bag facaden, som ikke er vist under løbsweekenderne.
På ’F1 Unlocked’ vil der være artikler fra kørerne selv, samt nyheder om hvad der rører sig i paddocken.
Til de mere teknisk interesserede F1-fans, så giver ’F1 Unlocked’ også en dybere indsigt i selve løbsweekenden. ’F1 Unlocked’ vil bringe analyser gennem løbsweekenden, og give fansene adgang til data fra samtlige 20 biler, heriblandt Live timing med tilhørende liveblog-kommentering, sektor-performance og udvalgte teamradio-beskeder.
Sidst, men ikke mindst, så vil F1-fans, der tilmelder sig ’F1 Unlocked’, få adgang til salg og rabatter på ’F1 Store’ og ’F1 Authentics’. Derudover vil der være konkurrencer og quizzer, hvor man kan vinde unikke præmier indenfor alt fra fanoplevelser til merchandise med autografer på.
Brandon Snow, Managing Director of Commercial hos Formel 1 udtaler: “Vi ved, at F1 har nogle af de mest passionerede og dedikerede fans i verdenen, og vi forsøger hele tiden at kigge efter nye og innovative måder at engagere med dem gennem hele sæsonen.”
”F1 Unlocked markerer en ny ære for fanoplevelsen. Denne nye gratis-til-brug-tjeneste vil give fans eksklusivt indhold, oplevelser og muligheder, som ikke kan findes andre steder.”
”Fans er kernen i vores sport, og vi er forpligtet til at sikre, at vores hardcore fanskare føler sig værdsat og kan opleve Formel 1 på en måde som ingen anden,” slutter Brandon Snow.