Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/10 2022 klokken 16:10
Formel 1-banen i Austin, Texas, der går under navnet COTA, som er forkortelsen for Circuit of the Americas, anses af HAAS Formel 1-holdet som hjemmebane, også efter at Miami blev føjet til kalenderen tidligere i år, og Las Vegas i 2023.
Op til løbet, er der ofte gang i presseområdet, og i år er ingen undtagelse. Slet ikke når holdet vælger at sende en lidt kryptisk invitation ud, hvor det ikke fremgår, hvad det drejer sig om.
HAAS mangler fortsat at udpege, hvem der bliver holdets anden kører i 2023, men hvis det er det pressemødet handler om, er det ikke gode tegn for Mick Schumacher.
Det forventes dog ikke at være det, eller udelukkende det, mødet vil handle om, men derimod annonceringen af en ny stor sponsoraftale, der, i stil med Rich Energy-aftalen, vil dominere den primære bemaling af bilen.
Belært af den uheldige affære med Rich Energy må man formode, at de nok får mere styr på økonomien denne gang.
Der er rygter om at Alfa Romeo, efter deres brud med Sauber, skulle være meget interesseret i et samarbejde med HAAS, der som bekendt er det eneste andet hold, ud over Ferrari selv, som anvender Ferrari Power Units.
Et samarbejde med Alfa Romeo, kan sende Giovinazzi tilbage i varmen, som en mulig kandidat til det andet sæde.