Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/10 2022 klokken 10:10
Mercedes var hurtigst efter anden træning, da George Russell, der ellers havde en skidt første træning, sluttede som hurtigste mand, foran holdkammerart Lewis Hamilton og forsvarende verdensmester Max Verstappen.
Det meste af træningen foregik på de blå Full Wet dæk, men kort inden træningen var ovre, kom Mercedes over på intermedia dækkene, hvilket hurtigt viste sig at være de hurtigste.
For Kevin Magnussen i HAAS-raceren, gjorde det dog ikke den store forskel, da han igen fik placeret sig ind som nummer 5, hvilket var virkelig godt gået, taget i betragtning at det kun var de to Mercedes og to Red Bull biler, der var foran ham.
Sergio Perez i Red Bull, var manden der fik flest omgange under beltet, med 26 af slagsen, mens Daniel Ricciardo, i en problem fyldt McLaren, kun blev noteret for 9 omgange.
Charles Leclerc i Ferrari, havde også udfordringer og blev kun noteret for 10 omgange, samtidig med at han sluttede nede på P11.
Hos Williams, var det den snart tidligere Formel 1 kører, Nicholas Latifi, der var den hurtigste af de to, på P12, med Albon i den anden Williams, lige efter.
Aston Martin havde fået mere styr på Vettels racer, mens problemerne så ud til at være rykket over til Stroll, der sluttede på P18, som var næstdårligste tid, da Schumacher ikke kom på banen.
Yuki Tsunoda havde en bedre anden træning, dog uden at den var prangende, da han fik sin AlphaTauri op på P14, mens Gasly havde problemer og sluttede langsomst af alle, i sin AlphaTauri.
1. frie trænings hurtigste mand, Fernando Alonso i Alpine, var igen med fremme, på P7, dog næsten 1,6 sekund langsommere end Russell.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)