Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/5 2022 klokken 08:05
Den anden træning, er normalt der hvor vi begynder at kunne se styrkeforholdet, efter kørerne har haft mulighed for at lærer banen at kende under den 1. træning.
Kevin Magnussen var med til at sætte det tidlige tempo, men hurtigt blev det tydeligt, at det ikke var HAAS der skulle være de hurtigste i den anden træning.
Daniel Ricciardo, der havde en ganske fin 1. træning, fik slet ikke sat en tid i den anden træning, da han lige omkring 15 minutter inde i træningen, da han oversatsede lidt og endte i barrieren i indgangen til Swimmingpool. Meget skidt for australieren.
Endnu værre for Ricciardo, var det at hans holdkammerart Lando Norris, var med helt fremme i front af feltet.
I front var det igen Ferrari og Red Bull der satte tempoet, mens Mercedes forsøgte sig med at få de to kørere til at pase hinanden, uden held.
Hamilton klagede fortsat over, at den hoppende bil, nærmest fik ham til at føle sig syg.
Det forlyder at Mercedes overvejer, at gøre bilen blødere i opsætningen, hvilket så vil give andre udfordringer, men måske ikke så slemt her i Monaco.
Russell sluttede på P6, mens Hamilton måtte nøjes med P12, lige efter Magnussen.
Overraskende, på den mere negative front, var det at Alfa Romeo, der havde Bottas med ude på banen i denne session, lå nede i bunden af feltet, mens Sebastian Vettel i Aston Martin viste, at køreren har stor betydning her i Monaco.
Stroll, i den anden Aston Martin, roede rundt nede i den anden ende af feltet og ligner mere og mere en mand, der er kandidat til at ryge ud af Q1, når vi når der til.
Williams kunne glæde sig over indsatsen fra Albon, der var oppe på P14, mens de igen kunne se skuffet på Latifis indsats, der sluttede som den langsomste af alle, der havde sat en tid. Heldigvis uden at smadre noget.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)