Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 2/2 2007 klokken 14:02
”Det undrer de fleste, at Ferrari er kommet frem til at så anderledes design, end alle andre,” kom det fra den anonyme Formel 1 designer.
”De fleste er helt sikre på, at en kortere akselafstand, vil fungere bedre sammen med de nye Bridgestone dæk,” tilføjede han.
Analyser hos flere af holdene, viser at en kortere akselafstand, vil mindske sliddet og faren for overophedning af baghjulene, men det er åbenbart ikke det Ferrari har fundet frem til.
”Det er meget modigt af dem, at satse på den måde,” kommenterede han. ”Med en helt ny teknisk stab, er det noget af et sats, der vil give dem meget store problemer, hvis det ikke virker.”
Flere af Ferraris konkurrenter er dog bange for, at Ferrari ved noget om Bridgestone dækkene, som de andre ikke gør, hvilket Bridgestone totalt afviser.
”Alle holdene har adgang til samme informationer og vi producerer ikke dæk, der passer bedre til ét holds biler, end andre,” lyder det skarpt fra en Bridgestone talsmand.
Testtiderne indikerer dog ikke, at Ferrari skulle være langt bagefter, men heller ikke, at de har fundet nogle vise sten, som andre måtte have overset.