En 8. plads ud af 11 teams er ikke godt nok. Det var resultatet af sidste års verdensmesterskab for Williams teamet. Nu er den nye bil for 2007 præsenteret og dermed et nyt håb for fremtiden.
Holdet der dominerede i 90´erne, havde deres værste sæson i 2006, siden holdet blev startet i 1977 af Frank Williams.
Teamchef Frank Williams sagde: "Uden tvivl var 2006 ikke vores bedste år, men jeg er glad over at se, hvordan hele Williams-teamet har arbejdet sammen og fordoblet deres arbejdsindsats over vinteren."
Den nye Williams racer med navnet FW29.
"Vi begyndte dette år med en helt ny
brand identitet med vores nye partnere AT&T, samt fire nye eller opgraderede sponsorer, et hav af nye ingeniører og selvfølgelig, det vi håber vil være højdepunktet af alle anstrengelserne, FW29´eren."
Man har koncenteret sig meget om stabiliteten omkring motor og udstødning, netop for at rette op på sidste års markante pålidelighedsproblemer. Fronten er smallere og lavere for at effektivisere luftmodstanden, og som andre teams også har gjort det, er luftindtagene gjort mere "bløde" i formerne.
Også kørerne er optimistiske. Nico Rosberg håber at hans erfaring fra 2006, kan bruges til at få en mere naturlig tilgang til materialet. Rosberg, sønnen af verdensmesteren fra 1982, Keke Rosberg, begyndte imponerende flot i åbningsløbet i Bahrain med en 7.plads, men derefter gik det alvorligt ned ad bakke for holdet.
Alexander Wurz og Nico Rosberg med den nye Williams racer med navnet FW29.
Men med en Toyota motor bag i bilen og fornyede håb for 2007, er Rosberg fortrøstningsfuld.
"I de sidste uger, har hele holdet været meget positive og vi har arbejdet hårdt med bilen, så vi kan være meget optimistiske med hensyn til en forbedret sæson foran os."
Det er ikke bare på teknisk kunnen, at Williams håber på forbedring. Nico Rosberg bliver i teamet og Alex Wurz er blevet forfremmet til fast kører i stedet for Mark Webber, som aldrig fandt sig til rette i teamet.