Ungarns GP: 2. frie træning

Træning 2 bød på færre afkørsler inden den første frie træning, men igen så vi et tæt felt i, hvor der ikke var meget afstand mellem holdene.

Steiermarks Grand Prix 2021 . Copyright Mercedes AMG

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 30/7 2021 klokken 16:07

Asfalttemperaturen var helt oppe på 63 grader, som er den højeste asfalttemperatur vi har set i 2021.

Kampen i toppen ser igen tæt ud mellem Mercedes og Red Bull. Førstnævnte lagde bedst for land.

Størstedelen af kørerne startede den anden frie træning på medium-dækket, hvor det var Hamilton som var hurtigst foran Bottas, Verstappen og Perez.

Perez som var omkring et sekund fra Verstappen i den første frie træning startede bedre ud i den anden træning, hvor han var små totiendedele fra hollænderen på medium-dækket.

Men da de kom ud på soft-dækket var afstanden mellem de to Red Bull-kørere på sektiendedele, hvor Ocon splittede dem på fjerdepladsen.

Ocon og Alonso havde byttet roller fra den første frie træning, hvor det i denne træning var franskmandens tur til at være firetiendedele hurtigere end hans erfarne teamkollega, som sluttede på syvendepladsen.

Bottas overtog førstepladsen, da de kørte ud på det blødeste dæk, hvor han var trehundrededele hurtigere end teamkammeraten.

Verstappen var tretiendedele fra Bottas, men hollænderen brokkede sig også over, at bilen var meget understyrende.

Pierre Gasly imponerede også i sin Alpha Tauri-racer, hvor han sluttede sessionen som sjettehurtigst. Tsunoda kom først ud på banen, da det var et minut tilbage, og formåede at køre sig ind som nummer 17.

De to Ferrari-kørere var meget hurtige i den første frie træning, men i den anden frie træning sluttede begge kørere udenfor top 10.

Under løbssimuleringen så Hamilton meget dominerende ud, hvor han var ottetiendedele hurtigere end nærmeste konkurrent.

Verstappen brokkede sig endnu engang over, at bilen var svær at køre.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:17.012 + 0.000 29
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:17.039 + 0.027 27
3. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:17.310 + 0.298 24
4. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:17.759 + 0.747 29
5. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:17.824 + 0.812 23
6. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:18.113 + 1.101 31
7. Fernando Alonso Alpine F1
P
1:18.169 + 1.157 27
8. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
P
1:18.228 + 1.216 31
9. Lando Norris McLaren
P
1:18.313 + 1.301 25
10. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:18.320 + 1.308 30
11. Charles Leclerc Ferrari
P
1:18.370 + 1.358 30
12. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:18.441 + 1.429 32
13. Daniel Ricciardo McLaren
P
1:18.737 + 1.725 26
15. George Russell Williams
P
1:19.292 + 2.280 29
16. Nicholas Latifi Williams
P
1:19.479 + 2.467 30
17. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
P
1:19.671 + 2.659 3
18. Mick Schumacher Haas F1 Team
P
1:19.817 + 2.805 29
20. Nikita Mazepin Haas F1 Team
P
1:21.881 + 4.869 28
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Russell smilende omkring fremtid Ungarns GP: 3. frie træning »