Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 17/7 2021 klokken 14:07
I det nye weekend format, er anden træning rykket over i det normale 3. trænings slot. Således er 2. træning gennemført lørdag, som optakt til det nye sprintløb, senere i dag.
Den understyrende Red Bull racer fra kvalifikationen, var væk og erstattet af den Red Bull racer vi har set på det seneste.
Ferrari ser stærke ud op til sprintløbet, med 2. og 3. hurtigste tid, med Leclerc som den hurtigste af de to.
Esteban Ocon i Alpine, der har fået nyt chassis op til denne weekend, placerede sig oppe som nummer 4, langt foran Alonso i den anden Alpine.
Mercedes var først at finde nede på P8 og P9, efter de to McLaren, hvor Norris kun var marginalt hurtigere end Ricciardo, der ligner en der har fået mere fat i sin racer.
De fleste hold brugte deres energi på at teste løbs simulering, i forhold til sprintløbet, hvorfor der aldrig blev kørt rigtigt hurtigt.
Noget kunne tyde på, at det er muligt at gennemføre sprintløbet på et sæt soft-dæk, men det var også tydeligt at flere hold, havde udfordringer med blister på deres fordæk. Noget der var meget tydeligt hos Mercedes.
Det virkede dog ikke som om, at Medium dækket virkede meget bedre. Hard bliver for langsomt og kommer næppe i spil. .
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)