Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 18/6 2021 klokken 16:06
Efter at have sluttet næsten et halvt sekund efter Valteri Bottas i Mercedes, så det ud til at Max Verstappen havde fundet et bedre setup til sin Red Bull, da kørerne gennemførte dagens anden træning i Frankrig.
Det var dog ikke meget han var foran Bottas, der igen viste sig som den hurtigste Mercedes, til trods for det pres der er på ham, med rygter om at han meget snart vil være fortid på verdensmesterholdet fra Mercedes.
Ellers var der igen glæde i den franske lejr, da Alpine igen fik sat en hurtig tid, denne gang med Alonso som den hurtigste, da han kom ind på P4, lidt mere end 3 tiendedele sekund hurtigere end Ocon i den anden Alpine, der også formåede at være med i top 10, med en P6.
McLaren virkede hurtige, når man så på de to biler, men deres tider var ikke bedre end at de kun formåede en P10 og P14, igen med Norris som den hurtigste af de to.
Aston Martin kæmpede tydeligt med deres biler. Vettel sluttede nede på P15, mens Stroll sluttede på P16, dog 2 tiendedele efter tyskeren, som efterhånden markere tydeligt, at han er den hurtigste af de to.
Ferrari viste igen fin form og var med godt fremme med begge biler, igen med Leclerc som den hurtigste af de to.
I bunden, var det som altid Mazepin der dannede bagerste mand, men han var faktisk meget tæt på Schumachers hurtigste tid.
Mens de sammensatte hurtigste tider, viste at Mercedes er det hurtigste hold, som det ser ud nu, viste løbssimuleringerne at Red Bull var markant hurtigst her. Perez var dog på ingen måde i klasse med Verstappen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)