Hot:
Red Bull:
Feltets stærkeste racer kom godt fra start i 2021-sæsonen. Max Verstappen havde klart overhånden af de to, men det er forventeligt med så mange års erfaring i teamet. Sergio Perez havde en uheldig start på formationsomgangen, men han kom stærkt igen, og mexicaneren sluttede på en imponerende femteplads.
Yuki Tsunoda:
Feltets mindste, og yngste, kører, fik en imponerende debut i sin F1-karriere. En uheldig start på løbet - hvilket åbenbart var en trend blandt rookierne - sluttede med en stabil indsats, og japanerens to første VM-point på kontoen. Det skal nok blive interessant, hvor Tsunoda og Pierre Gasly kan bringe teamet i 2021.
McLaren:
Woking-teamet har haft det svært siden 2015, og der var fremgang at spore i 2020-sæsonen. Teamet har skiftet over til Mercedes-motoren, hvilket burde have forstyrret balancen i raceren, som oprindelig var bygget til Renaults motor.
Mercedes-motoren virker til at være det spadestik dybere, som teamet manglede for at nå topteamsene. Lando Norris leverede en solid indsats, og han tilkæmpede sig en imponerende fjerdeplads. Daniel Ricciardo er stadigvæk ved at lære raceren at kende. Så det bliver en stærkt kørerlineup senere på sæsonen.
Daniel Ricciardo foran Lance Stroll. Bahrains GP 2021.
Copyright McLaren Media
Not:
Sebastian Vettel:
Vettel fik ikke en imponerende start på Aston Martin-karrieren. En dårlig kvalifikation, grid straf på fem placeringer for ikke at respektere dobbelt gult flag under kvalifikationen, og en pinlig kørerfejl der resulterede i et sammenstød, og efterfølgende snurretur, med Alpine-raceren.
Vettels omgangstider var nogenlunde på niveau med Lance Stroll, som ofte er kritiseret for sit manglende talent. Disse omgangstider skal meget hurtigt forbedres, hvis den firedobbelte verdensmester skal blive husket for at være en af historiens bedste racerkørere.
Nikita Mazepin:
Alle ved, at det var af økonomiske årsager, og ikke af lyst, at Haas-teamet signede Nikita Mazepin. Det blev ikke bedre efter den her weekend. Mazepins præstationer var langt ringere end Mick Schumachers, i samtlige sessioner hele weekenden. Selve løbsdebuten blev kun få hundrede meter, før de første kulfiberdele skulle skiftes på raceren.
Pirelli-dækkene:
Pirelli har været dækleverandør i mange år, men det virker til at dækkene bare ikke passer til Formel 1. Der er alt for meget snak om dæk og holdbarhed, og at kørerne ikke kan angribe, fordi de skal passe på dækkene. Dækkene skal bare virke, og kørerne skal kunne angribe, det er ikke god underholdning at se passiv, afventende kørsel.